Rock&Pop 05/17

RAP-titulka-05-2017-madonnaNepřesvědčovat – ukázat, to je marketingová strategie v zahranič.

Média, a to nejen ta hudební, jsou denně zahlcována spoustou informací z různých marketingových nebo PR oddělení a agentur v podobě tiskových zpráv. I k nám denně přijde desítka těch „nejexkluzivnějších“ informací o tom, kde se koná ta nejlepší akce z nejlepších, nezapomenutelný a ojedinělý koncert, kdy vychází to nejzásadnější album nebo kde a kdy si mám pustit ten nejkrásnější videoklip. Pisatelé se předhánějí v superlativech a křiklavých titulcích podobajících se těm v bulvárních plátcích jen proto, aby se jejich zprávě dostalo pozornosti a trochu šance rozšířit ji mezi další mediální výkřiky už tak informacemi přeplněného světa.

Přiznám se, že to dělám stejně. Okoukala jsem od svých kolegů postup, jak se pokusit zaujmout i tím nejméně zajímavým obsahem. Podle zpráv, které chodí do Rock & Popu, máme nejspíš všichni stejnou školu. Přestože se na světlo dostanou stejně jen ty zajímavé svým obsahem, kudrlinky kolem sdělení si neodpustí nikdo. Společnosti, v tomto případě pořadatelé či kapely, do své propagace investují nemalé peníze, zpravidla v úměře čím méně zajímavé sdělení mám, tím více se ho snažím protlačit.

O to překvapivější pro mě byla zkušenost a spolupráce s frankfurtským veletrhem Musikmesse, kam byla redakce Rock & Pop pozvána. Největší hudební veletrh v Evropě je pomyslnou Mekkou každého vášnivého muzikanta, zvukaře, osvětlovače, majitele klubu, diskoték, venkovní scény nebo alespoň aparátu. O věhlasu největší prodejní výstavy je informován celý svět, a to aniž by najatá a drahá PR agentura sepisovala superlativy do tiskových zpráv. Novináři je totiž vytvářejí sami, dobrovolně a zcela zdarma, neboť jsou o kvalitách akce přesvědčeni na vlastní oči.

Ve Frankfurtu se totiž razí jiný styl propagace a PR, než se snažit návštěvníky uchlácholit hezkými slovy a reklamou – dělají to prostě dobře a nebojí se to světu říct. Pozvat a ukázat (případně dokonce proplatit náklady na dopravu a ubytování) – nepřesvědčovat, to je marketingová strategie v zahraničí. Platí to v linii od největšího veletrhu až po nejmenší zapadlou hospůdku, bez poutačů, a přesto narvanou k prasknutí.

nvestice do zažitých zkušeností a pozitivních dojmů s nimi spojených prostě funguje daleko lépe a levněji než lichotivá propagace. Nevýhodou je, že stejně dobře a rychle se mohou rozšířit i zážitky negativní, a to už žádná tisková zpráva nezachrání. Možná právě z nejistoty z přímé konfrontace to pořád ještě děláme tak trochu postaru. ina ve tmě život nijak nezměnila, dá se říct, že mě nevidomý naučil, jak se lépe koukat. Jde mi to ale jen ve tmě. Jakmile rozsvítím, stávám se zase tou slepou ovcí jako všichni ostatní.


RAP-titulka-05-2017-jandaRockeři i popíkáři,
ráda bych vás osobně pozvala na narozeninovou oslavu našeho časopisu.

20. května oslavíme v Nymburce 27. narozeniny. Jelikož slavíme spolu s rockovou hudební televizí Slušnej Kanál, pojmenovali jsme náš narozeninový mejdan Slušnej Fest. Skvělý hudební program jistě najdete na internetu nebo na stránkách našeho časopisu. Pro mě a naši redakci bude tento festival oslavou teprve druhých, o nic méně důležitých narozenin.

V květnu to budou právě dva roky, co jsem dostala torzo Rock & Popu do svých rukou a svázaná uplynulými událostmi se začala shánět po redakci. Téměř neznámá, v novinařině nezkušená redaktorka s hromadou elánu, nápadů a ideálů. Realita byla tvrdá, nenávistné články z jiných redakcí, nedůvěra médií a partnerů, anonymy i dopisy některých čtenářů mi vzaly nejen elán a iluze, ale i víru v lepší zítřky. Ony však přišly, a to především díky vám.

A teď je ten pravý čas to s vámi oslavit!

Vybrané fotoreporty
iRock&Pop