Rock for People – třetí den (II.)

Facebook
Twitter
Google+
http://www.rockandpop.cz/rock-for-people-treti-den-ii/
Follow by Email
RSS

Odpoledne posledního dne Rock for People si pro návštěvníky schovalo hned několik velice příjemných překvapení. Tím prvním byli hned Foster the People, kteří hráli při zapadajícím slunci na Rock for People stage. Jako headline odpoledního programu, se dalo očekávat, že Mark Foster a jeho kapela odehrají dobrý set. Ale byla to možná kombinace podvečerního slotu v programu s povznesenou atmosférou posledního dne rozpáleného odpoledním sluncem, která vdechla jejich vystoupení tu trochu šmrncu navíc. Co do činění s tím pravděpodobně bude mít fakt, že se před založením Foster the People Mark Foster živil jako skladatel reklamních jinglů, proto ví, čím hudebně upoutat. jejich set byl skvělý, bez jediného hluchého místa, postupně gradující až k třešničce jejich setu, Pumped Up Kicks, kvůli které pravděpodobně přišel každý, kdo v ten moment stál pod podiem.

Na stejném podiu o něco později vystupovali Evanesence. Avšak ve stejný moment jako Evanesence hrál vedle v Motorola hangáru Thurston Moore. Ten si od Foster the People uzurpoval titul nepříjemnějšího hudebního překvapení královéhradeckého festivalu. Thurston Moore band, neboli půl Sonic Youth byli postaveni do nevýhodné pozice, když doslova vedle hráli Evanesence. Avšak těch několik lidí v hangáru jevilo veškeré známky naprosté spokojenosti se svou volbou. Ne nadarmo Thurston Moore pravidelně figuruje v žebříčcích nejlepších světových kytaristů. Ze všech kapel co ze Sonic Youth vznikli je jim Thurston Moore nejblíže. Proč objevovat něco, co už dávno objevili, navíc když je jeho zvuk univerzálně rozpoznatelný. Z hangáru doslova sálal duch devadesátých let, post punku a vrcholu experimentální hudby, která inspirovala další generace a její plakát povinně visí v pokojíčku každého hipstera.

Byl-li Thurston Moore oddychem od převážně metalového programu celého festivalu, pak Bloody Beetroots Live byli přesným opakem. jejich živý blend hardcoru, punku a nesmlouvavé elektroniky (se špetkou klasického klavíru) je srovnatelný třeba i s Prodigy. Je proto možná škoda, že  jejich vystoupení nepřihlížel hustší dav. Asi ani nebudu pořadatelům vyčítat vypočítavost zaplnění posledního programového slotu festivalu právě Bloody Beetroots, protože ti jsou na tuto pozici dramaturgickou trefou do černého. Na jeden moment se na festivalu vše zastavilo, dokonce i šramot v produkci a backstagi a všichni svorně přihlíželi na konec dalšího vydařeného ročníku festivalu Rock for People. Ačkoliv lidí v areálu nebylo moc vidět, a i na headlinery měl každý dost místa pro pohyb, je-li to vlastní rozlohou areálu, nebo prostou skutečností, že letos moc lidí Rock for People nenavštívilo ukážou až oficiální čísla.

Přesto každý kdo na festivalu byl mi dá za pravdu, že Rock for People má svou pozici festivalové stálice zaslouženě. Ti nejnadšenější si mohli rovnou koupit tickety za nejnižší cenu na příští ročník, který proběhne 4.-6. července 2018 v královéhradeckém festivalparku.

Zanechat komentář

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

XHTML: Můžete použít pro formátování tyto tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vybrané fotoreporty
iRock&Pop